
Active Ants
2 november 2021
SEO-succes
2 november 2021RADIAL'S BOOST
MarkaChing geeft Radial’s e-fulfilment merk een boost!


MarkaChing geeft Radial’s e-fulfilment merk een boost! Radial Europe begon de samenwerking met MarkaChing in juni 2022 met als doel de naamsbekendheid op de Europese en UK markt te vergroten. Gedurende de samenwerking zijn er verschillende marketingactiviteiten gestart die bijgedragen hebben aan deze doelstelling.
Client
RADIAL
Year
2022
Tags
3D, CONCEPTS, BRAND, KEY VISUALS
Radial specialiseert zich in op maat gemaakte, gepersonaliseerde en schaalbare e-fulfilment oplossingen voor groeiende e-commerce merken. De diensten omvatten het gehele proces, van het ontvangen van bestellingen via de webshop tot het picken, verpakken en verzenden naar eindklanten. Dit omvat ook het vervullen van specifieke klantverzoeken, zoals speciale verpakking voor pakketten.
De KaChing oplossing
De werkzaamheden stonden in het teken van het e-fulfilment merk van Radial verder uit te bouwen. De verantwoordelijkheden, waaronder het beheer van het Europese marketingbudget en de focus op belangrijke prestatie-indicatoren (KPI’s) met betrekking tot leadgeneratie, omvatte ook het leiden van het marketing team en externe freelancers.
MarkaChing is een vooruitstrevend marketingplatform dat afwijkt van traditionele structuren. Het is geen standaard ‘bureau’, maar een gedreven groep van marketing experts die zich inzetten voor dynamische en effectieve marketingoplossingen. Voor Radial is ervoor gekozen om een vaste marketeer 2 vaste dagen in de week in te zetten. Voor een goede connectie met het bedrijf en interne en externe stakeholder en om in korte tijd een duidelijke aanpak en structuur op te zetten.
Het strategische plan voor Radial
In 2022 startte de werkzaamheden met een solide basis leggen voor de marketingwerkzaamheden van Radial. Dit was:
- Teamversterking: de eerste stap was het versterken van het marketingteam door intern talent aan te trekken en samen te werken met externe freelancers om de vaardigheden en capaciteiten van het team uit te breiden.
- Samenwerking: de samenwerking tussen marketing, sales en freelancers stond centraal voor goed gecoördineerde inspanningen om leads te genereren en om te zetten naar prospects.
Merkvestiging: het opbouwen van de merkidentiteit van Radial was één van de belangrijkst redenen waarom de marketingwerkzaamheden zijn opgestart. Her startte met het vormgeven van de positionering in de markt en het effectief vertellen van het sterke merk verhaal. - 2023: Uitbreiding van marketingkanalen en de sterke focus op leadgeneratie. Nadat de eerste basis stond, was de strategie voor 2023 gericht op het vergroten van het bereik van Radial door uitbreiding van de marketingkanalen:
- Uitbreiding van kanalen: te weten de opstart van zoekmachineoptimalisatie (SEO), Zoekmachineadvertenties (SEA) en een corporate video.
- Contentstrategie: om de merkzichtbaarheid te vergroten en potentiële leads te betrekken, werd een consistente en waardevolle contentstrategie geïmplementeerd. Dit omvatte de productie van informatieve blogberichten, whitepapers en de corporate video gericht op de Europese en UK markt.
- Start LinkedIn Europe: begin 2023 is er bewust voor gekozen om naast het LinkedIn account van Radial Inc. een LinkedIn account voor Radial Europa op te richten. Dit om Europees en UK gericht content te delen en zo het beste aan te sluiten op de communicatie van de doelgroep. Binnen 10 maanden zijn er ruim 1.500 volgers gerealiseerd enkel alleen door organische posts.
Events
2023 stond ook in het teken van evenementen. Er werden drie next level events georganiseerd op eigen Radial locaties met een inspirerende programma’s met top sprekers.
Het doel was simpel maar krachtig: kennisdeling, netwerken en bezoekers laten ontdekken wat Radial te bieden heeft als DE Ecommerce Fulfilment-expert.
Mei in Polen – “Reshaping Business with New Technologies”
Dit evenement draaide helemaal om de toekomst met AI en bevatte een top keynote presentatie van Aleksandra Przegalińska.
Juni in Groningen – De opening van Radial’s nieuwe pand in Groningen was een mijlpaal, met Erik Schoppen als keynote spreker die het belang van vertrouwen bij elke levering benadrukte.
September in Halle – “Inspiration, Speed, and Fun”
Dit tweedaagse evenement combineerde inspirerende sprekers, waaronder Martin Newman en Frans Jansen van Radial klant Paula’s Choice, met een race-experience dag op het Porsche-circuit in Leipzig.
Toekomst
Jaar 2024: Maximale groei en data-driven optimalisatie
Het marketingplan voor 2024 is klaar. De doelstelling van Radial zal opnieuw een sterke groei zijn en de marketing focus zal maximale leadgeneratie zijn:
Maximale groei: om dit te bereiken, heeft het team voortdurend het marketingbudget fijn afgestemd om de best presterende kanalen voor leadgeneratie te optimaliseren en uit te breiden met bijvoorbeeld LinkedIn Advertising. Besluitvorming op basis van data: geïnformeerd door data analyse kan worden gemeten en de strategie voortdurend worden verbeterd. Internationale uitbreiding: met de groeiwens van Radial zal 2024 om het teken staan van het uitbreiden van de internationale marketinginitiatieven, met de focus op nieuwe regio’s.
De strategische aanpak heeft met succes Radial’s internationale marketingbudget benut om de basis te leggen om hoogwaardige leads te creeren, met de eerste resultaten in 2023. Verder de positie als een prominentere speler in de e-fulfilment industrie versterkt. Met het toegewijde team en de juiste partners is ervoor gezorgd dat de gestelde doelen werden bereikt en de merkidentiteit van Radial zowel nationaal als internationaal werd verhoogd.
Ook groeien in naamsbekendheid en meer leads binnenhalen? We komen graag in contact om te bespreken wat we voor jou kunnen betekenen.

BEKIJK MEER WERK
- Date
- 22 oktober 2024
5 tips voor succesvolle content Wat is content eigenlijk? First things first. Wat is content nou eigenlijk? Content is natuurlijk een enorm containerbegrip. Content is er […]- Date
- 24 oktober 2024
5 tips voor een succesvol marketingplan! Het is bijna 2024 en de wereld van marketing blijft zoals altijd evolueren. Als bedrijfseigenaar of marketeer is het cruciaal […]- Date
- 24 oktober 2024
Social media in Nederland 2021 TikTok-gebruik door jongeren stijgt explosief en passeert Facebook Het TikTok-gebruik door jongeren stijgt explosief en heeft inmiddels Facebook gepasseerd in het […]