SEO-succes
2 november 2021
5 tips voor succesvolle content
22 oktober 2024

MARKTINTRODUCTIE VINACLES

Succesvolle marktintroductie van het nieuwe merk Vinacles

Vinacles ontstond door de fusie van vier organisaties. De uitdaging voor Vinacles was om de vier gevestigde merken samen te voegen tot één nieuw en krachtig merk. MarkaChing speelde een cruciale rol in dit proces door een nieuwe huisstijl mede te ontwikkelen, een gebruiksvriendelijke website te lanceren en een spectaculair lanceringsgala te organiseren. Dankzij deze strategische inspanningen is Vinacles nu sterk gepositioneerd in de automotive branche.

Client

VINACLES

Year

2022

Tags

3D, CONCEPTS, BRAND, KEY VISUALS

Over Vinacles
Vinacles is opgericht in oktober 2022 door de samenvoeging van: VDC, Mivar, CarTalk, en A2SP. Met een team van 60 medewerkers, vanuit de nieuwe locatie in Ede en Weeze (DE), biedt Vinacles een compleet GarageManagementPlatform, voertuigdata-oplossingen met gedetailleerde technische en historische gegevens, RDW-diensten zoals kentekenregistratie en APK-keuringen, en geavanceerde fleet- en lease-applicaties voor effectief wagenpark- en leasebeheer. Daarnaast ondersteunt Vinacles bij de im- en export van voertuigen met douanedocumentatie, logistieke diensten en naleving van internationale handelsregels, waardoor bedrijven efficiënter kunnen opereren en voldoen aan wettelijke vereisten.

De vraag
Vinacles stond voor de uitdaging om vier gevestigde merken (VDC, Mivar, CarTalk, en A2SP) samen te voegen tot één nieuw merk. Dit vereiste een nieuwe huisstijl, een duidelijke on- en offline aanwezigheid en een goed doordacht marketingplan om zo het nieuwe merk op de kaart te zetten.

De KaChing oplossing

Wat heeft MarkaChing voor Vinacles gedaan?

  1. Samenvoegen van de 4 merken:
    Het integreren van VDC, Mivar, CarTalk, en A2SP tot één sterk nieuw merk: Vinacles. Doel: kracht van de merken omzetten naar één nieuw merk die nog niet bekend was in de markt.
  2. Ontwikkeling en uitrol van een nieuwe huisstijl:
    Creëren van een unieke en herkenbare huisstijl voor Vinacles in samenwerking met BIEL Creative Developers. Verfrissend, nieuw en een huisstijl die duidelijk de kernwaarden van Vinacles weergaf. Daarna kwam de implementatie van de nieuwe huisstijl binnen de gehele organisatie en binnen het volledige netwerk van de 4 organisaties.
  3. Content ontwikkeling
    Bij een nieuwe huisstijl horen ook nieuwe beelden. Om Vinacles goed in beeld te brengen zijn er nieuwe foto- en video beelden gemaakt. Passend in de nieuwe stijl van website en toekomstige content uitingen. Van de beelden is ook een lanceringsvideo gemaakt die tijdens en na de lancering gebruikt is in verschillende campagnes. Ook een belangrijk onderdeel was de portretfotografie van de Vinacles medewerkers om zo een goed beeld te geven van het team.
  4. Nieuwe website:
    Ontwikkelen van een nieuwe, gebruiksvriendelijke website inclusief content en SEO-strategie.
    Implementeren van redirects van de oude websites naar de nieuwe Vinacles-website om zo de Domain Rating (DR) zoveel mogelijk te behouden.
  5. Lanceringsevenement:
    Organiseren van een groot lanceringsgala in de Fabrique in Utrecht, wat zorgde voor een spectaculaire introductie van het nieuwe merk.
    Tijdens het gala werd het nieuwe merk op een feestelijke manier onthuld. Daarnaast was er ruimte om connectie te maken met het netwerk en de kracht van de bundeling van de 4 bedrijven verder te bespreken.
    Zie hier de spetterende lanceringsvideo.
  6. Contentplanning en marketingsturing:
    Als opvolging van de lancering was een duidelijke en structurele manier van content maken en delen van cruciaal belang om de het nieuwe merk na de lancering verder te laden. In samenwerking met de marketeer van Vinacles is er een gedetailleerde contentplanning gemaakt voor de verschillende kanalen waar Vinacles op actief was.

Het resultaten
Dankzij de inzet van MarkaChing in samenwerking met de Marketeer van Vinacles werd de lancering van Vinacles een groot succes. Het nieuwe merk is sterk gepositioneerd in de markt en het marketingplan biedt een solide basis voor toekomstige groei en zichtbaarheid. Vinacles is dankzij de strategische samenvoeging en de effectieve marketinginspanningen van MarkaChing uitgegroeid tot een krachtig en herkenbaar merk in de automotive branche. Met een duidelijke huisstijl, een geoptimaliseerde website, en een goed doordacht marketingplan, is Vinacles klaar voor verdere expansie en succes in de toekomst.

De werkzaamheden van MarkaChing zijn kort na de lancering overgedragen aan de Marketeer en Manager Sales & Marketing van Vinacles. Als referentie staat CEO, Maarten Slagtveld, je graag te woord.

IF YOU NEEM SOME MARKACHING IN YOUR LIFE

BEKIJK MEER WERK